Patrový osobní vůz ČSD řady Bap
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2020/08/17860a1a19_85509870_o1.jpeg)
Je to už několik leti, co jsem započal stavbu osobního vozu řady Bap. Na rozdíl od optimistických předpokladů na rychlé dokončení, zůstalo pouze u nedokončené skříně. Kam se poděl druhý prototyp skříně, opravdu nemám tušení. Zřejmě zmizel v propadlišti dějin, nebo v nějaké černé díře co se u mě občas objeví a odnáší sebou různé důležité věci.
Oba prototypy byly rozměrově shodné jediný rozdíl , byl v oknech. Dochovaná skříň má rámy oken součástí skříně, druhý měl mít rámečky oken samostatné. Druhá varianta oken je zdá se výhodnější, má menší počet drobných dílů, to urychluje stavbu.
Malé porovnání s továrním modelem od fa. Kuehn (zelená skříň s popisy DR), můj prototyp je v šedé základní barvě.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2020/08/8d9cff383c_85509868_o1.jpeg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2020/08/9ec2282a8d_85509869_o1.jpeg)
Skříně byly řezány na zakázku laserem v Malé železnici. Boční stěny jsou plastové, střecha je složená z několika vrstev papíru. Mírné prohnutí skříně, je způsobeno nevhodným skladováním, rovněž na to má vliv absence podlahy vozu, která tvoří výztuhu spodní hrany skříně.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2020/08/34433bd22f_85509872_o1.jpeg)
Na zastavení projektu vozu Bap, má nemalý vliv nedostatek prostoru. Malé kolejiště, krátké vagony, s touhle pravdou se bojuje opravdu těžko. Nedávno mě ovšem napadla myšlenka délkově zkrátit vůz, tak jako jsou zkrácené rychlíkové vozy z produkce bývalé BTTB. Myšlenku nechám uzrát a až příjde správný čas, možná zase se stavbou pokročím dál.
ČerTT