Patrový osobní vůz ČSD řady Bap
Je to už několik leti, co jsem započal stavbu osobního vozu řady Bap. Na rozdíl od optimistických předpokladů na rychlé dokončení, zůstalo pouze u nedokončené skříně. Kam se poděl druhý prototyp skříně, opravdu nemám tušení. Zřejmě zmizel v propadlišti dějin, nebo v nějaké černé díře co se u mě občas objeví a odnáší sebou různé důležité věci.
Oba prototypy byly rozměrově shodné jediný rozdíl , byl v oknech. Dochovaná skříň má rámy oken součástí skříně, druhý měl mít rámečky oken samostatné. Druhá varianta oken je zdá se výhodnější, má menší počet drobných dílů, to urychluje stavbu.
Malé porovnání s továrním modelem od fa. Kuehn (zelená skříň s popisy DR), můj prototyp je v šedé základní barvě.
Skříně byly řezány na zakázku laserem v Malé železnici. Boční stěny jsou plastové, střecha je složená z několika vrstev papíru. Mírné prohnutí skříně, je způsobeno nevhodným skladováním, rovněž na to má vliv absence podlahy vozu, která tvoří výztuhu spodní hrany skříně.
Na zastavení projektu vozu Bap, má nemalý vliv nedostatek prostoru. Malé kolejiště, krátké vagony, s touhle pravdou se bojuje opravdu těžko. Nedávno mě ovšem napadla myšlenka délkově zkrátit vůz, tak jako jsou zkrácené rychlíkové vozy z produkce bývalé BTTB. Myšlenku nechám uzrát a až příjde správný čas, možná zase se stavbou pokročím dál.
ČerTT