Moje „flotila“
Aktualizace 5.9.2019
Aktualizace 22.9.2019
Aktualizace 25.12.2019
V komentářích jsem narazil na otázku zda mám velkou zbírku… Po důkladném zvážení jsem dospěl k názoru že nemám. Tak to bude velice krátký článek. Taková minimikrorecenze….
HNACÍ VOZIDLA
Lokomotivy mám sám pro sebe rozdělené na dvě skupiny, první skupina je se starým typem třípolových motorků. Tyhle modely už nepoužívám, oficiálně jsem je přesunul pod správu Depa Historických Vozidela staly se z nich uloženky. V provozu jsou pouze modely s pětipolovými motorky osobně je označuju za „novou konstrukci“.
Mojim prvním modelem s pětipolovým motorkem byla Tilligova rosňa T334 paradoxně ve start verzi. Fyzicky se sice do dnešních dnů dochovala, ale obvyklý drážní kanibalizmus ( posloužila jako zdroj náhradních dílů ) ji nedochoval pojízdnou. Občas si pohrávám s myšlenkou na její zprovoznění, ale reálně to vidím spíše na pomník před depem.
T678 1427
Výrobce TILLIG,
Služebně druhý nejstarší model nové konstrukce. Celkový dobrý dojem kazí čelní okna a spřáhlo uchycené na podvozku. to druhé jsem vyřešil né příliš zdařilým přemístěním spřáhla do čelníku, spřáhlo je volné bez aretace v ose lokomotivy, na funkci to má vliv pouze při spřahování, kdy má spřáhlo tendenci se nechat vytočit do strany. Ale už mám magnetickou šachtu pro spřáhlo, takže bude další rekonstrukce….
Tím že je to nejstarší provozní lokomotiva, je jasné že má nejvíce najeto. Taky je jednou z prvních lokomotiv co jsem se pokusil patinovat…. no výsledek tomu celkem odpovídá. Abych byl upřimný očkem pošilhávám po Sergejovi od Roca.
Víc než deset let od nákupu Sergeje, jsem pokročil v obnově lokomotivního parku, nákupem mračouna od MTB.
T 478 1120
Výrobce MTB,
Můj první a jediný model od MTB, který od začátku jezdí bez jakýchkoliv problémů. Na modelu jsem udělal malou úpravu osvětlení, zrušil jsem červené světla a dálkový reflektor. Tento model považuju za téměř dokonalý. Model bezezbytku splnil všechny moje očekávání, v provozu se osvědčil. Vzhledem k barevnému schématu ( žlutý pruh na čelech) se jedná o „nové “ barevné schém ČSD, tomu jsem uzpůsobil patinu, je to jenom „lehce zašpiněné“ .
Po dobré zkušenosti s mračounem jsem se odhodlal k nákupu brejlovce
T478 3135
Výrobce MTB,
Jízdní vlastnosti…. mizerné, navíc jako bonus pazvuky za jízdy, což mě teda dostalo na kolena. Několikrát jsem provedl rozborku, sborku a výsledek? Pojezd je sice stále hlučnější, ale jízdními vlastnostmi se rovná mračounovi, ke snížení hlučnosti musí být šroubky na tišťáku nad motorkem povolené, jakmile je přitáhnu začnou se ozývat pazvuky. Jízdní vlastnosti kazí malá vůle mezi podvozkem a rámem. Toť vše práce na dvě minuty ……. ale to hledání závady, parádní zábava.. Úpravy: Zrušení červených světel a reflektoru. Model sice vykazuje jisté drobné zjednodušení, při běžném provozu jsou zanedbatelné.
Současně s brejlovcem jsem pořídíl i buchara
T 466 2024
Výrobce MTB,
Jízdní vlastnosti. Stejná katastrofa jako brejlovec od MTB, oprava stejná jako u brejlovce od MTB, tentokrát jsem šel na jistotu bez hledání. Aktuálně naprostá spokojenost. Masakr byl zrušení červených světel, musel jsem na prasáka přerušit obvod na tišťáku. Vzhledově mi vadí jen křivě z výroby nalepené zábradlí na čelech lokomotivy. Hlavně pluh je pevně přišroubovany a během jizdy neplandá pod mašinou. Velká váha a malý rozvor předurčují buchara k velkým činům.
Nejtěžší rozhodnutí… pořídit Hektora od Tilliga. Model ČME 2-002, lákavá cena nakonec zvítězila .
T435 024
Výrobce TILLIG,
Původní model ČME 2-002 Jak hrdě hlásají prosvětlené tabulky na boku lokomotivy. Kromě změny barvy jsem na modelu zůžil masky podvozku. Funkce osvětlení tohoto modelu je nad moje chápání, takže jsem osvětlení odstavil kompletně celé. Jízdní vlastnosti skvělé, krásně plynulý velice tichý chod. Vzhledové vady jsou moje vlastní práce, někdy je prostě lepší vzít barvu od oka, než řešít nějaký ral a podobné blbosti. Šedá barva je moc světlá, částečně za to může bezbarvý lak a já měl koupit ten tmavší odstín co jsem měl v ruce jako první. Z pod červené barvy navíc vystupují linky původního barevného provedení. No kdo prostě hledá dokonalost, tak tady ji nenajde…
Víc než roční čekání, ale mám ho, konečně jsem se dočkal Pielsticka.
T466 0134
Výrobce MTB
Jízdní vlastnosti….., oprava stejná jako u buchara a brejlovce od MTB, nevím asi jsem nepoučitelný že jsem se nechal zaskočit potřetí… Model prozatím ještě svítí na všechny strany jak vánoční stromeček, ale mám v plánu mu to zatrhnout podle zvyklosti. Vzhled modelu kazí příliš vysoký rám, ale to je to jediné co můžu modelu vytknout, při správném úhlu pohledu to není vidět. Ze začátku mi vadila křivě přilepená kabina strojvedoucího, díky ní je celá nástavba trochu křivě a tím vzniká spára mezi rámem a kapotou, ale trocha špíny a už sem si zvyknul.
I přes drobné nedostatky jasně vedou stroje MTB Co jsem viděl fotky Čmeláka od MTB skoro nemyslím na nic jiného. Připouštím že MTBéčka mají nějaké drobné „masařky“ ale nic co by se nedalo zvládnout, pokud se nepokazí s cenou určitě budu i nadále pořizovat jejich stroje.
Aktualizace 5.9.2019
T669 0084
Výrobce MTB
Jízdní vlastnosti, dobré, lepší než jsem čekal. Jen zase tokové jednosměrné tikání, řekl bych že se bude jednat o podobný problém kterým trpěl brejlovec MTB. Prozatím jsem to nijak neřešil, model má za sebou jen krátký zkušeni provoz v říjnu dostane zatěžkávací zkoušku na výstavě železničních modelářů z Holešova.
850 032-4
Výrobce MTB
Epochou se mi naprosto nehodí, ale už plánuju že pošlu Krokodýla do lakovny. Ověření jízdních vlastností proběhne podobně jako u čmeláka až v říjnu prozatím jsem nezaregistroval žádný problém, je to můj jediný model u kterého mi nevadí koncová červená světla. Prozatím i do budoucna plánuju provozovat model jako „solo“ motorový vůz.
413 073
Výrobce PIKO
Další stroj ,který se mi nehodí do epochy, při troše snahy mu nějakou tu “ práci“ určitě najdu. Vzhled modelu je hodně dobrý je jasné že jde jen o mutaci čemuž odpovídají některé nedostatky. Kompresor a generátor je umístěn na opačné straně kotle a nejsem si jist s umístěním tlakových jímek. Jízdní vlastnosti ohodnotím až se mi model vrátí z reklamace.
Aktualizace 22.9.2019
Reklamace úspěšně vyřízená, leč vesmír mi tenhle stroj zřejmě nepřeje, takže druhý den došlo k pádu ze stolu… takže je po záruce… alespoň se vyřádím s patinou.
Aktualizace 25.12.2019
E499 1069
Výrobce MTB
Moje první lokomotiva elektrické trakce po hodně dlouhé době. Vzhled modelu jsem si dopatinoval a dozdobil k obrazu svému
E499 0071
Výrobce MTB
Kultovní stroj, který mi nesmí chybět. Lokomotiva je vzhledově hodně povedená.Dle vlastních zvyklostí jsem provedl několik drobných optických korekcí. Články o úpravách jsou zde:
Pokračování 1
Pokračování 2
ČerTT