![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-27-1024x538.jpg)
Po delší době mě přestalo bavit hrát si s tiskárnou, tak jsem se na chvíli vrátil k modelaření a dokončíl, nebo spíš předělal vytisklé kotlové vozy. Internet jako zdroj informací je neocenitelný, asi to s nim ale neumím, svoje tajemství vydává tak nějak postupně. Takže neustále objevuju nové informace a zároveň s tím neustále opravuju a předělávám modely.
Podvozky: Počet typů podvozků se zvýšil na čtyři. K púvodním třem variantám podvozků pro ocelové kotle přibyla čtvrtá. Od roku 1961 je při výrobě použitý jiný tvar prolisů pro závěsky a krycího plechu na představcích. Rovněž je použitý jiný vzor ložiskkových domků.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/IMG_20210305_143943-1024x286.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/IMG_20210305_143955-1024x332.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/IMG_20210305_144000-1024x453.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/IMG_20210305_144003-1024x472.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/IMG_20210305_144008-1024x465.jpg)
Podvozků pro hliníkové kotle mám dva typy. Podle roku výroby se liší podobně jako podvozky pro ocelové kotle počtem závěsek a tvarem krycího plechu na představcích.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210410_103028-1024x386.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210410_102950-1024x420.jpg)
Čelník: Stále ještě nemám variantu pro šachtu spřáhla na pružinku. Ovšem od posledně přibyly kulaté nárazníky.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210410_103213-1024x527.jpg)
Kotle: Dotvořen rozvod potrubí vytápění kotlů. Zcela mimo plán proti původní vizi dodělat kotle 125 hl, vznikl „hlinikový“ kotel 200 hl.
MODEL
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-2-1024x691.jpg)
Po několika pokusech s různým nastavením tiskárny ohledně kvality tisku, jsem dospěl k zjištění že je jednodužší použít stříkací tmel. Ale od začátku. Moje oblíbená firma dodala papírové krabičky. Vejde se do ní celá stavebnice a dá se do ní uložit i hotový model. Postup stavby plánuju do samostatného článku na příště. Modely na fotkách jsou přebroušené, stříknuté dvakrát plničem (nebo jednou tmelem), přebroušené a dvakrát stříklé vrchní barvou, patinované a zalakované matným lakem.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-26-1024x429.jpg)
R,Rt | Zkk | Studénka | 2n, jednotný spodek, 200 hl ocelový kotel, na hořlavé látky |
Tento model byl u začátku plánu na stavbu kotlového vozu. Aktuálně je použitý třetí odstín barvy, nějak se nemůžu trefit do toho správného odstínu.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-4-1024x623.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-5-1024x679.jpg)
Patinovaný model, to aby se model hodil k ostatním modelům.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-6-1024x714.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-7-1024x693.jpg)
R | Uh/Zckk | Studénka | 2n, jednotný spodek, 200 hl ocelový kotel přetlakový, zevnitř pogumovaný, na kyselinu chlorovodíkovou a mravenčí, postřiky, šťávy, hydroxid draselný atd. |
Toho času co jsem ztrávil při hledání podkladů pro stavbu, až jsem na netu našel jednu fotku, model je podle fotky na výkrese je buď vůz z jiné výrobní série, nebo … Každopádně mám v záloze ještě jednu variantu kotle bez servisních otvorů. Budka s dřevěnýma dveřma je jen zkušební, tyto budky se používaly především na vozech o obsahu 125 hl. A barva budky a kotle by měla být stejná ( šedá ) ale tmavší odstín.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-14-1024x637.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-15-1024x866.jpg)
Rh | Zek | Královopolská, Studénka | 2n, jednotný spodek, 200 hl ocelový kotel s vyjímatelným vytápěním v registru (jeden nebo dva), u některých vytápění později zrušeno (720 8 [P]); na nerostné oleje, kapalné uhlovodíky |
Prokletý model, už třikrát mi spadl ze stolu, proto to lepidlo na madle na kotli. Provedení se dvěma topnýma registry. Verze s jedním registrem je spíš fantazie, nejsem schopný zjistit napojení potrubí vytápění.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-8-1024x662.jpg)
Rhi | Zek | Královopolská, Studénka | 2n, jednotný spodek, 200 hl ocelový kotel s vytápěním v jednom nebo dvou registrech a s izolací; na horký dehet a horské nerostné oleje, fenol, odpadní oleje, uhlovodíky, kyseliny, hydroxidy, vodní sklo, horké pryskyřice atd. |
Kontroverzní model, dělal jsem to abych „ztkusil prolisy“ a tady je trochu problém s průměrem kotlem. Znalci to určitě odhalili už předem, aktuálně se mi to nechce předělávat, ale je to v plánu.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-11-1024x687.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-10-1024x682.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-9-1024x627.jpg)
Rh | Zekk | Královopolská | 2n, jednotný spodek, 200 hl hliníkový kotel s vyjímatelným vytápěním ve dvou registrech, na formaldehyd (formalín) atd. |
Model vznikl náhodou, jako relax po peripetiích se zelenou barvou na odreágování….
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-19-1024x654.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-21-1024x738.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-16-1024x552.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-18-1024x742.jpg)
R | Zkk | 2n, jednotný spodek, 200 hl hliníkový kotel (některé vznikly zrušením topení u původního Rhi 200 hl s hliníkovým kotlem), na formaldehyd atd. |
Jedna z aktuálních „novinek“ Provedení je s brzdařskou plošinou, popisy jsou pouze ilustrační.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210430_175426-1024x625.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210430_175445-1024x730.jpg)
R | 2n, jednotný spodek, 2× 100 hl ocelový kotel rozdělený na dvě oddělení, na kapalné uhlovodíky |
Podle mě hodně netypický vůz a jako takový si bezesporu zasloužil ztvárnit.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210430_175235-1024x557.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210430_175348-1024x656.jpg)
R | Královopolská | 2n, jednotný spodek, 200 hl ocelový kotel přetlakový a se sluneční clonou, na zkapalněné plyny (čpavek, propan) |
Další méně typický kotlový vůz a čistě teoreticky poslední model z řady 200 hl. kotlů.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210430_175130-1024x686.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210430_175204-1024x499.jpg)
Z dvoustovek zbývá ještě varianta hliníkového izolovaného kotle. Prozatím ho nemám v plánu, aktuálně se pracuje na kotlech o objemu 125 hl.
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-24-1024x417.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-23-1024x461.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/03/R_200_hl_sk10-22-1024x497.jpg)
![](http://modely-tt.cz/wp-content/uploads/2021/04/IMG_20210430_175530-1024x303.jpg)
Hodně úspěchů s modelařením. ČerTT