Chladící vozy 25. konstrukční skupiny

všechny pohromadě

Tvoření videa mi nějak nejde, pořád se na to nedá dívat, tak jsem se rozhodl pro něco co mi jde líp. Tisk velkých mražáků MK4-441-81 je na moji tiskárnu hodně velké sousto, jeden kus cca 14 hodin….. To rozhodlo o konstrukci o něco menších chladících vozů, které bych byl schopný tisknout v mnohem přijatelnějším časovém úseku.

Gjm MÁV, L ČSD, Lp ČSD

Jako ideální se jevil vůz ČSD označený řadou L později Icoqrs, Icoqrrs / Icoqs / Ics. Vozy se vyráběly na konci padesátých let. A hlavně vejde se mi do tiskárny. Pro tvorbu modelu je použit poprvé Sketch up oproti mojemu oblíbenému Tinkercadu, nabízí pár funkcí navíc. Vozy byly chlazené ledem a některé měly parní topení, byly vybaveny topnou spojkou, to byly velká výzva. Většina vozů patříla Masnému průmyslu.

3D model
L ČSD
Detail čela vozu ČSD řady L

Jako další vůz vzniknul vůz ČSD řady Lp později Ibops. Vozy patřily pivovarům a stejně jako vozy řady L jsou i tyto vozy chlazené ledem. Narozdíl od výše zmíněných vozu nemaji topení ani průběžný elektrická kabel.Klapky pro plnění ledem nají šikmo ve střeše.

3D model
ČSD Lp

Když už sem byl v tom tvoření, zaujal mě vůz MÁV řady Gjm /Ichgrs, vozy používala společnost Interfrigo, takže se mohly zatoulat i do našich končin. A jeden hodně exotický vůz Interfriga až z dalekého Řecka. K těmto vozům nemám žádné bližší informace jen to že je pár fotek na netu. Rozhodně obohatí můj vozový park ikdyž jde o “pseudo” modely vzniklé jenom vzhledovou úpravou modelu vozu řady L.

3D model Gjm MÁV
MÁV Gjm
3D model řeckého Interfriga

Drobné změny na skříni modelu a výsledkem jsou čtyři různé modely chladících vozů. Modely na fotkách nejsou lepené jsou jen složené pro odzkoušení tolerancí. Lepit díly dohromady budu až budou jednotlivé díly nabarvené.

rozložení na díly

Ta zábavná část práce je za mnou, následovat bude tvorba popisků pro modely, což mě moc nebaví

Hodně modelářských a ostatních úspěchů v Novém roce 2022 všem.

ČerTT