Zdravím vespolek. Dlouho jsem nic nenapsal, jelikož se objevily nepředvídatelné okolnosti , které mě připravily o pracovní elán. Snad už se situace začne lepšít a budu schopný pokračovat v modelaření.
Věc číslo jedna. I když to pro kluky z Holešova byla primárně zkouška jízdního řádu (pro odborníky GVD) já jsem to trochu špionážně pojal jako zkoušku „skoro“ vlastní konstrukce držáku spřáhel. Ano všichni kdo čtou moje příspěvky ví že za vším mají hledat spolupráci s malou železnici a tento případ není vyjímkou. Ing. Klíma je neskutečná studnice nápadů a konstrukčních řešení, není divu v oblasti modelaření se pohybuje celý život, ikdyž primárně ve velikosti N.
Držák spřáhel. Idea je jednoduchá. Vytvořit jednoduchý držák spřáhla, který nenáročným uživatelům nabídne, možnost spojit vozy (bez všech výhod kulisy krátkého spřáhla), tak jak to bylo kdysi, prostě velká mezera mezi nárazníky. Úkol zněl jasně ověřit chování držáku spřáhel v provozu na poloměrech r 310 mm. Všechny moje modely jsou opatřeny starším provedením spřáhla s třmenem, vyjímkou je vůz Vtdr, ten je osazen spřáhlem Tillig. Na několik málo incidentů, jsem s výsledkem spokojený překvapila spolehlivost spojení, možnost zlepšení vidím jednoznačně v přesnějším výškovém nastavení spřáhel.
Dalším krokem je tisk spřáhla? Možná. Ještě musím sestříhat video z Holešova, zatím se mi to nedaří tak ať máte co číst a video doplním … někdy….
Modelaření zdar ČerTT