Kotlové vozy 51 konstrukční skupiny, se začaly vyrábět v 80. letech, tak se dají použít v rámci provozu ČSD. Což je přesně pro mě. Konstrukce pojezdu je jednotná, vozy mají podvozky Y25, vozy májí několik modifikací pro vypouštěcí armatůru.
Kotlový vůz řady Ra 410 hl s hliníkovým kotlem. Vůz je určen pro formaldehyd, dýhařská lepidla, kapalné uhlovodíky, alkoholy a oxo-alkoholy, kapalná hnojiva DAM a další
Kotlový vůz řady Ra 410 hl s přetlakovým hliníkovým kotlem s vykládáním vrchem, na kyselinu mravenčí.
Kotlový vůz řady Rah 613 hl ocelový kotel gravitačně vykládaný, na kapalné uhlovodíky (ropné oleje lehké i těžké, asfaltové zbytky, dehet, ropná paliva, výjimečně na surovou ropu), kapalná hnojiva, jedlé oleje, alkoholy a oxoprodukty, benzol, cyklohexanon, výluhy, hydroxid sodný a draselný, pryskyřice (…)
Kotlový vůz řady Rahi 400hl s hliníkovým kotlem, izolací a vytápěním. Vůz je určen pro krezol, xylenol, roztok ledové kyseliny octové a podobné roztoky, vinylacetát, dýhařská lepidla, formaldehyd, hydrokrakové oleje, révové víno, kyselinu citronovou, kapalná hnojiva DAM, alkoholy a další
Kotlový vůz řady Rahi 520 hl s ocelovým kotlem gravitačně vykládaný s vytápěním a izolací, na nerostné oleje (těžký topný olej, surová ropa atd.), anilín, sulfid sodný, cyklohexanon, nitrobenzen, hydroxid sodný a draselný
Modely kotlových vozů, jsem původně neplánoval, vznikly jako testovací vozy pro podvozky Y25. Podvozky jsou vybaveny držákem pro spřáhla. Konstrukce podvozku umožňuje spřáhlu dostatečný boční výkyv pro spojení vozů. Pokračování výroby se rozjede až po úspěšném testování podvozků.
Modelaření zdar
ČerTT