Po dlouhé době jsem se přinutil k pokračování na projektu vozu na přepravu sypkých látek řady Uacs 51 konstrukční skupiny. Výrobce je Vagonka Poprad a prototyp byl vyroben už v roce 1986, sériová výroba se rozběhla až v roce 1990, což už je sice mimo „moji“ epochu, ale já mám opravdu bujnou fantazii. Vůz je osazen podvozky Y25Rsi, podvozky umožňují rychlost ( prázdný / ložený) 120 km/h; 100km/h.
Podvozky Y25 jsou odzkoušené už pod chladícím vozem typu MK4-441-81. Takže bylo při konstrukci o starost míň, alespoň teoreticky.
Ztvárnit tento vůz v modelu mě napadlo už hodně dávno, na internetu je návod na stavbu tohoto vozu z papíru. Poslední dobou ale dávám přednost 3D tiskárně, původní náčrty a výkresy co byly připravené pro stavbu mi nakonec na nic nebyly ( ani nevím zda se do Tinkercadu dají importovat ). Využité byly jen poznámky s rozměry vozu. 3d model vozu už mám tak se jde tisknout………
První konstrukční varianta: …….. katastrofa od začátku do konce. Ze třech pokusů se jako úspěšný dá považovat jen jeden. Tato verze nabízela jednoduchost pro lakování. Potěšující byl počet dílů: rám vozu, skříň vozu, nárazníky, podvozky, ochoz a žebříky. Příčinou neuspěšnosti byl nespolehlivý tisk styčných ploch mezi rámem a skříní.
Druhá konstrukční varianta: ……. zatím to vypadá že by to šlo, je potřeba odladit tolerance, ale první( upřímně druhý) pokus už vypadá nadějně, minimálně pro sestavení. Lakování bude zážitek. Spodní “ výbava“ vozu zatím kupodivu nějak nepasuje na místo určení, nebudu zdržovat detajly, dá se to zhrnout, pokud si někdo plete sčítání a odčítání musí tisknout dvakrát…..
Třetí konstrukční varianta: Jde o opravenou variantu 2. Podklady pro tisk mám připravené a uvidím kdy to vytisknu, každopádně o výsledku budu informovat…
Modelaření zdar
ČerTT