Balm MTB
Po rozbalení stavebnice moje nadšení klasicky vystřídalo zklamání. Zklamání se netýká zpracování, ale nějakému mně nepochopitelnému počtu dílů… Přiznám se že jsem tajně doufal v koncové osvětlení, v té ceně by se to ztratilo 🙂 Ale dost nářků jde se makat.
Skříň vozu:
Zpracování je dobré, výlisek je čistý, jen na čelech v místě napojení na bočnici je mírné přesazení. Barva to docela zvýrazní a taky mi v tom místě zatekla červená barva. Povrchovou úpravu jsem teda na tomhle modelu nezvládl, takže to neřeším, to je moje chyba nikoliv výrobce. Detaily na střeše jako větrače a žaluzie mohly být malinko výraznější.
Tahle nová moda mi jde proti srsti…. diry na madla…. za příplatek? Takže zase vrtání. Zjistil sem že vrták průměru. 0,4mm opravdu moc nevydrží.
Protože používám starší očková spřáhla, přistoupil jsem k drobné úpravě skříně. Očkové spřáhlo se nedá použít bez úpravy. Možnost upravit spřáhlo, mě nějak nenadchla, takže zvítězila varianta úpravy skříně.
Vnitřní výbava:
Sedačky: nejspíš sem nepochopil záměr výrobce s jejich použitím. Použil sem variantu jednotlivých sedaček a každou nalepil samostatně
připraveno pro lepení, porovnání původní a nové stěny do oddílu a masky beden na spodek vozu
Vnitřní stěny: Už když sem to uviděl tak mi bylo jasno že tudy cesta nepovede. Stěny jsou frézované z plastuové desky 1 mm tlusté. Z původní stavebnice interieru je použitá podlaha na představku, ta slouží jako kryt kulisy spřáhla, bez ní by kulisa nebyla funkční
původní stěna oddílu
Nová stěna oddílu
pohled na kompletně osazený interier
Výlisky oken:
Potěšílo mě že je v balení o jeden výlisek víc než je potřeba na zasklení modelu. Zkusil jsem rámečky oken nabarvit stříbrným centrofixem. Práce to byla snadná, bohužel i po týdením schnutí se při montáži stříbrná fixa dala prstem setřít. Příště to zkusím předem zalakovat.
Madla:
Zatím zvažuju čím to lepit. Pokus „zamáčknout“ to do barvy není to pravé, úplně stejný výsledek se dostavil při snaze zafixovat madla lakem. Vteřinové lepidlo používat nechci, mám trochu obavu z výparů. Zbývá pokus zalepit madla Herkulesem.
Nárazníky:
Tady čeká milé překvapení ve stavebnici jsou k dispozici dvě sady nárazníků, různých délek.
Spodek vozu:
Podvozky:
K dokonalosti by to chtělo kratší osičky dvojkolí. Dvojkolí je v podvozku moc natěsno a zbytečně to zhoršuje jízdní vlastnosti.
Škoda že nic dalšího už ve stavebnici na spodek vozu nebylo, pokud nepovažuju závaží za výbavu. Ze stejného materiálu jako stěny oddílů jsou i „masky“ beden. Dvě bedny jsou pro baterie, v jedné bedně jsou dva teplovodní agregáty a pak ještě jedna bedna. Brzdovou bižuterii jsem úplně vynechal, stejně by nebyla vidět.
ČerTT