Pokračování Bai-ky v TT
Baiky jsem dokončil už včera jen sem neměl sílu nic psát. Zkrátka zlý sen se vším všudy, občas až tragikomické.
Předchozí úprava výrazně zlepšila jízdní vlastnosti co se týká schopnosti vozu ČSD řady Bai zůstat na kolejích a kopírovat vlakovou cestu. Jízdní odpor zůstal hodně velký. Co je zajímavé že jízdní odpor je pro každý směr jízdy jiný… což by naznačovalo nějaký otřep v blískosti dvojkolí. Obě moje Baiky mají nepatrnou stopu na ose jednoho dvojkolí. Zdá se mi že se používáním jízdní odpor pomalinku zmenšuje, uvidíme jak budou jezdit po víkendové akci v Holešově, kde bude v provozu kolejiště zdejších modelářů a dostalo se mi cti být na tuto akci přizván.
Zpět k „práci“. Studiem plánku jsem zjistil to , že mu nějak nerozumím. Podle mě je volitelné příslušenství, něco co si můžu vybrat pro použití na modelu, otázka jestli je volitelné příslušenství součást daného balení.
První díl označený jako „volitelné příslušenství“ není označen žádným číselným kodem a zřejmě se jedná o osvětlovací sadu?
Další volitelné příslušenství jsou přechodové měchy 02150120 a 02150130 a nárazníky 021501160 a 021501180. Nárazníky na rozdíl od měchů v balení byly.
Co ale v balení není a není uvedeno jako „volitelné příslušenství“ jsou držáky návěstních lamp 02150220 (4x) a kontakty pro sbírání proudu pro osvětlení 02150270 (4x). Díly pro složení dynama 02150260 a 02150250 jsou v seznamu vedeny že jsou dvakrát, v balení byly pouze jednou. Tyto drobnosti neobsahovalo balení ani v jednom voze!!! Dost nářku jde se lepit to co je k dispozici.
A další překvapení…. Nejdřív sem měl za to že to tak má být protože u nástupních dveří byly otvory pro madla jen ty vrchní. Zřejmě aby se nemohlo při lepení madel nedopatřením přilepit skříň ke spodku vozu. Celkem jsem byl překvapen když jsem zjistil že druhý vůz nemá ani vrchní díry pro madla (kromě jedné !!!). Otvory jsou zřejmě za příplatek jako nadstandart a já šetřílek si koupil model v základu.
A poslední hřebíček… dynamo. Názorná ukázka toho že i jednoduché věci lze udělat složitě. Přes veškerou snahu a vynaložení ukrutné síly se mi nepodařilo dynamo složi. Čep na dílu řemenice (02150250)je prostě větší než díra v těle dynama (02150260). Prostě sem ten čep uřezal. Nebudu tvrdit že mám extra šikovné ruky, ale tohle prostě …. ještě ale nebylo všechno.
A nyní vzhlásíme vítěze soutěže „O nejstupidnější místo pro lepení doplňku“ a podle předpokladu vyhrává … poprosím o fanfáry … IGRA Kdo vymyslí …. nedokážu najít slušné slova. Ale už mi něco došlo šikulové chtěli usnadnit lepení dynama, proto se podvozky nevytáčely, aby se dal držák dynama, potřený lepidlem, pohodlně vsunout mezi podlahu vozu a podvozek a zezhora ho zasunout do drážky v podvozku…. kdo nelepil nepochopí a já blbec si opravil podvozky aby se volně vytáčely, tím ta komedie dostala nečekané obrátky… a ve finále ten držák ani do drážky nelze zamáčknout protože na podvozku je umístěná bižuterie brzdového vybavení. A závěrem rána z milosti, samozřejmě že držák dynama při natáčení koliduje s podlahou vozu a seká se táhlo brdy atd….
Na závěr malé hodnocení. Vzhledově modelu nemám co vytknou, drobností, které si lze všimnout je nesouměrný černý rámeček kolem oken a nárazníky které přesahují návalky.
Technicky, je vůz schopen projet oblouk s poloměrem menším nez 286 mm, nevím zda tento poloměr zvládne kulisa. Při použití staršího očkového spřáhla poloměr r286 nebude problém, nový typ spřáhla nepoužívám tak nekomentuju.
Jízdní vlastnosti, rozřešení příjde o víkendu v Holešově, uvidíme jak si budou Baiky počínat v ostrém provozu.
ČerTT